První je vnímání barev

Je pár dobrých typů nebo chcete-li rad, jak postupovat. Bezpochyby to první, co návštěvníka vašich webových stránek upoutá, jsou barvy.

Nevyhovíte všem, jako v ničem a nikdy, ale mohlo by vám pomoci vědět, že ne každá barva se s každou snese, a že díky špatné kombinaci, mohou pak stránky působit nezajímavě až nudně. Zrovna tak se může stát, že použijete barev málo nebo mnoho a efekt pro prohlížejícího bude podobný. Chaos nebo nuda!

Jak tedy barvy kombinovat?
 
°°° Monochromatické schéma – nezná jen černou a bílou, ale další odstín těchto barev, také různou sytost. Při citlivém namíchání to nevypadá vůbec špatně.
 
°°° Analogické barvy – to jsou barvy, které spolu bezprostředně sousedí. Dejme tomu, že si například vyberete zelenou a k tomu její sousedy před a po. Dobré je pak z těchto barev vybrat jednu barvu, která bude dominantní.
 
°°° Komplementární barvy – jsou pak takové, které se na sebe dívají, neboli jsou v kruhu naproti sobě. Pokud je zvolíme dobře, bývá to opravdu pastva pro oči.

Přihlédněte k tomu, k čemu web vlastně slouží

° Pokud jste zemědělec, nejspíš by se měla v barevné škále vašeho webu objevit zelená, žlutá, hnědá, černá.
 
° Pamatujte, že by na stránkách nemělo být více než šest barev, jinak se stává nepřehlednou.
 
° Pro důležité informace na stránce použijte tučné písmo. Neplýtvejte jím ale v každé větě. Chápu, že se domníváte, že všechno co máte na svých stránkách je důležité, ale čtenáře to za chvíli začne nudit a nebude to číst.
 
° Dobré je také držet se stále stejných barev, jako máte například své logo. Budete lépe identifikovatelní. Což je velká výhoda.

Pokud tedy chcete být vidět i na webu, je jeho barevnost dalších z aspektů, který hraje roli v tom, jak ho budou návštěvníci vnímat a jaký v nich vyvolá pocit. Jako každá oblast v našem životě je lepší, pokud ji vytvoří odborník. Rozhodně to platí i v tomto případě.